Version imprimante

La musique de Cipriano De Rore

Missa a note negre


A. Type: Mis
B. Nombre de voix: 5vv


E. Se trouve dans les sources de partitions suivantes:

suivant: _Onderzoek van de bron (internet) door Arnold Loose en/of Wim Daeleman (2016) :
- 1560 (ca.) : BSB Mus.ms. 45 (ca. 1565) : 'BSB Mus.ms. 45 (ca. 1565)'

suivant: Meier, Bernardus (1966) :
- 1565 : {Meier_VII} - Munich, Bayerische Staatsbibliothek, Mus. Ms. 45 (Maier No. 16) : '{Meier_VII} - Munich, Bayerische Staatsbibliothek, Mus. Ms. 45 (Maier No. 16)'


F. Partition moderne:

See 'Meier, Bernardus : Cipriani Rore Opera Omnia, Vol VII : Missae' : p.91

  • Contenu de cette volume de Meier
  • American Institute of Musicology : Uitgave De Rore (B. Meier)


    H. Contient les parties:

  • Missa a note negre : 1 Kyrie, 5vv (Misdeel) - [0, 0 Refs., , +Tne]
  • Missa a note negre : 2 Gloria, 5vv (Misdeel) - [2, 0 Refs., , +Tnfe]
  • Missa a note negre : 3 Credo, 5vv (Misdeel) - [0, 0 Refs., , +Tnfe]
  • Missa a note negre : 4 Sanctus, 5vv (Misdeel) - [0, 0 Refs., , +Tne]
  • Missa a note negre : 5 Agnus Dei, 6vv (Misdeel) - [0, 0 Refs., , +Tne]

  • J. Discographie:

    1 - ' Cipriano de Rore : Missa Doulce mémoire & Missa a note negre (The Brabant Ensemble) , The Brabant Ensemble, Stephen Rice (Hyperion)
    2 - ' Die Messe , Pro Musica Köln, Johannes Hömberg (Opus Musicum)


    L. Références:

    Références avec citation/commentaire:

    1 : Owens, Jessie Ann, Cipriano De Rore (The New Grove) (, 2001)
    in : Grove Dictionary of Music and Musicians, The New -, (NG), Second Edition (published in twenty-nine volumes in the year 2001), Edited by Stanley Sadie, Executive Editor John Tyrell, (2001) : 'De Rore’s other two masses are both written in the transparent chordal style typical of his late music and probably date from the late 1550s or later. Both are five-voice imitation masses based on chansons: Missa a note negre, based on de Rore’s own chanson Tout ce qu’on peut en elle voir (published in 1557); and Missa Doulce memoire, based on the popular (and frequently reworked) chanson by Pierre Sandrin. '

    2 : Abraham, Gerald, The New Oxford History of Music, IV, The age of humanism; 1540-1630 (Oxford University Press, London, New York, Toronto, 1968)
    - p.288, 290-291 : met muziekvoorbeeld op p.290 (ex.107)


    Page (re)travaillée la dernière fois : 19/05/2016 12:16:21
    Mon code : #6365 (M_7_91)